среда, 21. новембар 2012.

10 разлога за укидање аутономије Војводине!

 

 

 

1. Историјски непостојећа


Српска аутономија унутар државе Србије нема смисла. Војводина никада није административно постојала док Комунистичка партија Југославије није измислила аутономну покрајину, и то једино унутар Србије и нити једне друге бивше југословенске републике, у којима је било много више разлога за аутономије (нпр. у Хрватској). Идентификација свих грађана који живе на северном делу Србије може бити једино идентификација са државом Србијом, док је наметнута идентификација са Војводином почетак двојног идентитета и клица сепаратизма. АП Војводина после слома својих оснивача, пада комунизма и смрти Југославије више нема никакав смисао постојања. 


2. Стварање новог идентитета


О чему се овде заправо ради најбоље говори вишегодишња кампања стварања новог, војвођанског идентитета: Влада Војводине, премијер Војводине, Војвођанска академија наука и уметности, представништво Војводине у Бриселу, Развојна банка Војводине, изјасните се као Војвођанин на попису, Војвођанска полиција, главни град Војводине, раздвојени образовни систем од остатка Србије... Како завршава овај експеримент са стварањем новог националног идентитета недавно смо видели у Црној Гори. Више је него јасно да не постоје Војвођани као посебна нација, већ се ради о завичајности попут Шумадије, Херцеговине, Поморавља, Тимочке Крајине... Разуме се да све ове завичајности и њихове културно-историјске специфичности треба неговати са највећим поштовањем, па тако и војвођанску завичајност, која се још тачније може дефинисати као завичајност Срема, Баната, Бачке и Барање.


3. Логика сепаратизма


После још увек свежег искуства распада Југославије било би потпуно наивно и неозбиљно помислити да се тема осамостаљења неће изнутра или споља инспирисана појавити и на просторима северне Србије. Зато је боље спречити него лечити. Посебно неозбиљним видимо аргумент да ће кампања Двери заправо подгрејати великоаутономашке апетите, као да њих без Двери нема и није било претходних 12 година више него видљивог стварања државе у држави. Може ли било ко поверовати у ту бајку да кад би Двери одустале од захтева за укидањем АП Војводине да би истога часа и сви аутономаши одустали од даљег пута у сепаратизам!?


4. Европска пракса


Овако географски и по броју становника мале државе као што је Србија немају потребе за аутономијама. Оваке аутономије немају ни суседне Мађарка и Хрватска, као ни много веће европске земље попут Француске, па не видимо зашто би имала Србија. Док Европска Унија све чини на централизацији Босне и Херцеговине, не видимо зашто би била спорна и унитаризација Србије. Територијална организација Србије већ познаје округе и локалне самоуправе, који су сасвим довољан вид децентрализације, а требало би да добију јачу економску улогу у функцији равномернијег развоја Србије.


5. Политички бизнис


Да нема АП Војводине многи војвођански политичари не би имали од чега да живе и како да се обогате. Аутономаштво је постало политички бизнис од кога се живи на високој нози, под изговором борбе за осиромашене грађане. Чанкова Лига социјалдемократа Војводине, ЛДП и Пајтићево крило Демократске странке направили су себи сигуран бизнис на штету свих грађана северне Србије који од тога немају ништа. Српске Двери су у политици да би се наше паре вратиле локалним самоуправама у читавој Србији, па тако и Војводини, а не трошиле на покрајинску бирократију, аутономашке политичке биснизмене и криминалну Развојну банку Војводине. 
 
 

6. Економски штетна



На плате, доприносе и трошкове запослених у покрајинској администрацији одлази 6,5 милијарди динара годишње.
Колико је то пара најбоље говори да је више него што се издваја за пољопривреду и инвестиције у покрајинском буџету, а дупло више него што добијају култура и здравство. За ове паре, када укинемо покрајинску администрацију од преко 1300 запослених (не зна се тачан број!!!), може се за годину дана изградити по један вртић у свих 47 општина и градова у северној Србији, а онда сваке године следећа инвестиција у локалне самоуправе. Овим аргументима пада у воду главни (лажни) аргумент о економској логици аутономије и средства која приходују грађани северне Србије биће им директно враћана у локалне самоуправе без посредовања покрајинске бирократије.


7. Унутарсрпски а не мањински проблем


Питање аутономије Војводине није питање људских права. Сва људска и мањинска права загарантована су Уставом и Устав и закони државе Србије су чувар мањинских права. Проблем великоаутономаштва и сепаратизма у северној Србији није проблем који држава Србија има са националним мањинама које живе на тим просторима, већ са великоаутономашима и сепаратистима из редова српског народа који су од ове теме направили привилегије за себе и своје клике. Зато је ово питање које ћемо решавати унутар корпуса српског народа, док ми немамо никакав проблем са националним мањинама које су лојалне држави Србији и са којима нормално и сложно живимо вековима на овим просторима.


8. Новосадизација Војводине


На једном од прошлих заседања Скупштине Војводине од 44 новоименована функционера (Радиодифузна агенција, Покрајинска изборна комисија, Гаранцијски фонд) 37 именованих су из Новог Сада. Тако Нови Сад даје 85% кадрова у покрајинској администрацији, и ствара нову централизацију унутар Покрајине, односно новосадизацију Војводине, постајући војвођански Београд. Шта од тога имају Срем, Банат и Бачка? Зато се Двери залажу за истинску децентрализацију насупрот новосадизацији, укидање покрајинске администрације и поделу тог дела покрајинског буџета локалним самоуправама у северној Србији. Са друге стране држава Србија треба да размести одређене делове државне управе у Нови Сад (примера ради, Министарство пољопривреде...).


9. Где су наше паре, а где је највећи криминал?


Најбољи пример криминалне пљачке грађана у Срему, Банату и Бачкој јесте докапитализација Развојне банке Војводине (док држава Србија нема Развојну банку), за коју је у неколико претходних година дато 350 милиона евра наших пара из буџета. Куда су се и коме потом одлила ова средства, да ли ће бити истражени криминални наводи о пословању ове банке и како је могуће да се за спашавање од негативног пословања ове пара-банке издвајају оволика средства, а да притом нема новца за повећање пољопривредног буџета иако је пољопривредна производња у Војводини мања него пре 2000. године?


10. Координационо тело за сарадњу Владе Војводине и Владе Србије


Ово је последњи, најсвежији и најважнији разлог за укидање политички сувишне и економски штетне аутономне покрајине Војводине. Ако смо дошли до формирања координационог тела за сарадњу две Владе, значи да више држава Србија не постоји као јединствена држава већ као конфедерација Републике Војводине и Републике Србије, чије Владе сарађују кроз посебно координационо тело. Ствари су одавно отишле предалеко са противуставним Статутом Војводине и Законом о надлежности Војводине, а сада имамо и координационо тело за сарадњу две Владе. Коме није јасно у ком правцу све ово иде, тај није извукао ниједну поуку из распада Југославије. Због свега овога Покрет Двери не жели да буде део толике политичке наивности, тачније сепаратистичког плана већ активни државотворни чинилац.

Нема коментара:

Постави коментар

Само напред...слободно реците шта мислите.

 Моја Лена 2020.године