1. Из платформе коју је понудио Томислав Николић, у резолуцији Владе Србије избачено је:
- Да Влада Републике Србије, у циљу заштите државних интереса, не
постиже даље парцијалне договоре са ПИС у Приштини у оквиру такозваног
„техничког дијалога“ с обзиром на чињеницу да они воде промени стања
на терену у корист ПИС, као и слабљењу преговарачке позиције Србије у
политичком дијалогу на високом нивоу и потенцијалној дестабилизацији
безбедносних прилика. (тачка 1 платформе коју је предложио Томислав
Николић)
- Да ће основни принцип преговора бити „ништа није договорено све док се не постигне договор о свему“; (тачка 4 платформе)
- Да међународне организације, међународне војне и цивилне мисије
које на подручју А. П. КиМ делују од 10. 6. 1999. на основу резолуција
СБ УН, ГС УН, одлука Савета Европске уније, одлука и резолуција Народне
Скупштине Републике Србије и др. нису испуниле и не испуњавају велики
део обавеза које произилазе из одредби којима се регулишу права грађана и
државних органа Републике Србије на територији покрајине, како је
изнето у „Збирној информацији и непоштовању Резолуције СБ УН 1244,
Споразума Човић - Хакеруп и ВТС.“; (тачка 7 преамбуле)
- Да Србија ужива стабилну подршку две сталне чланице СБ УН по питању спречавања чланства ПИС у Приштини у УН и другим међународним организацијама; (тачка 8 преамбуле)
- Да је уз сагласност и подршку Републике Србије на подручје А. П.
КиМ упућена мисија ЕУЛЕКС, у оквиру које водећу улогу имају представници
земаља које су у првим недељама по једностраном проглашењу
„независности“ признале, са свим правним и политичким импликацијама,
постојање тзв. „Републике Косово“, на делу територије Републике Србије,
са мандатом управљаним на „јачање владавине права и учвршћивање
институција“ које је Влада Србије прогласила нелегалним у Одлуци од 18.
2. 2008, као и чињенице да је Р. Србија дала имплицитну сагласност за
пренос надлежности са УНМИК на ЕУЛЕКС, што је довело до јачања
легитимитета ПИС у Приштини и стварања правних претпоставки за њихово
даље функционисање; (тачка 10 преамбуле)
- Да је Влада Републике Србије у периоду од 2010. год. водила
„техничке преговоре“ и постизала политичке договоре са Привременим
институцијама самоуправе у Приштини, уз посредовање Европске уније, а
који су недвосмислено водили промени стања на терену у правцу јачања
утицаја и легитимитета ПИС у Приштини на подручју А. П. КиМ и афирмацији
њиховог међународног правног и политичког субјективитета; (тачка 11
преамбуле)
- Да активности ПИС у Приштини показује све знаке планског и
промишљеног стратешког деловања, усклађеног са делом међународне
заједнице који је по утицају доминантан у ширем региону, и да је на
основу расположивих сазнања за очекивати да у наредном периоцу дође до
низа даљих по нашу позицију неповољних промена на терену, које производе
из редефинисања тежишних задатака ЕУЛЕКСА, КФОР-а, примене договора
постигнутих у „техничким преговорима“, активности ПИС на проширењу
утицаја на север покрајине, укључујући и кораке управљене на дугорочну
промену етничке структуре, (тачка 12 преамбуле)
- Такође измењена је тачка 2 преамбуле: „Имајући у виду дугорочни
државни и национални циљ - очување целовитости државне територије,
суверенитета, демографски опоравак, остваривање легитимног политичког,
економског и безбедносног утицаја на подручју А. П. Косова и Метохије;“
тако да сада стоји: „У жељи да оствари дугорочни државни и национални
циљ – очување целовитости државне територије, суверенитета, економски
развој, заштиту политичких, економских и безбедносних интереса Републике
Србије на подручју Косова и Метохије, омогућавање бољег живота за све
грађане приступањем Европској Унији, демографски опоравак“ (тачка 2
преамбуле скупштинске резолуције)
Са овако редефинисаном платформом која као државни и национални циљ прокламује приступање Европској Унији, влада
Србије, заклањајући се мантром да нема формалног признања, фактички
успоставља добросуседске односе са Косовом и Метохијом и то по страшну
цену укидања српских институција, и потпуног интегрисања Срба у систем Приштине (што је Ивица Дачић потврдио у интервјуу на РТС-у).
Узевши у обзир неоспорну чињеницу да је Влада Републике Србије претходно
прихватила да постави границу на Јарињу и Брњаку, јер се сагласила да
се на тим граничним прелазима наплаћује царина, може се рећи да нова,
искасапљена платформа у форми Резолуције Владе Србије, не само да није
ојачала преговарачку позицију Србије већ је и отворила простор за
убрзано формирање нове и застрашујуће реалности по Србе са Косова и Метохије.
Томислав Николић је поново „храбро“ узмакао, дозволивши да га
Ивица Дачић и Александар Вучић, под притисцима и наредбама западних
амбасадора, политички спале и да од његове платформе нема ни С од
суштине, већ да су од ње, као и од самог Томислава Николића, како каже
Топаловић у Маратонцима, остали само дугмићи.
Нема коментара:
Постави коментар
Само напред...слободно реците шта мислите.